
FELNIK ÉS GUMIABRONCSOK OPTIMALIZÁLÁSA
Az optimalizálás szabványos eljárás legyen a kiegyensúlyozás során.
Évente két szezonnyi gumicsere van, a nyári és a téli szezonban. Manapság minden vulkanizáló üzemnek nagyon "forró" időszaka van, pár nappal korábban kell időpontot egyeztetni. Ezért a szolgáltatásokat ebben az időben a szolgáltató alkalmazottjának nem kellő odafigyelésével és pontosságával lehet elvégezni, amit a túlzott munka, az időhiány és a maximális profit vágya okoz ebben a szezonális munkában. A gumiabroncs felnihez való optimalizálása szabványos eljárás legyen a teljes kerék kiegyensúlyozása során. Természetesen az optimalizálás több időt igényel, ami nem elég, ha a műhely előtt sorakoznak a járművek a gumicserére.
A legtöbben biztosan találkoztunk már, ha nem is a saját autójukban, de egy barátnál vagy szomszédnál, ahol sok súly ragadt a felnire. Ez nagyrészt a rosszul elvégzett szerviznek és a kerékoptimalizálás hiányának köszönhető. Kisebb százalékban, de ezt is figyelembe kell venni, gyártási hibák, felni vagy gumi sérülése lehet az oka. Ma leírjuk, mi az, és hogyan kell elvégezni az abroncs optimalizálásának folyamatát a felnihez képest.
Először is - ellenőrizze a vizuális állapotot.
A felnik és a gumik alulsúlyosak, és nincs olyan helyzet, amikor ne kellene kiegyensúlyozni őket. Erre valók az olyan eszközök, mint a kerékkiegyensúlyozók. Mielőtt egy alkalmazott elkezdené a gumiabroncsok felhelyezését, szemrevételezéssel meg kell vizsgálnia a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat, hogy nincs-e rajta mechanikai sérülés, például horpadások, felnihorpadások vagy gumiabroncsok esetében közismert nevén "dudorok".
A felni megfelelő felszerelése a kerékkiegyensúlyozóra a siker kulcsa.
Felniknél mindig érdemes ellenőrizni a felni és az autóagy rögzítési síkját. Mindkét elemet meg kell tisztítani, és rozsdafolttól vagy például „allus” esetén a felesleges alumíniumanyagtól mentesnek kell lennie. A repülőknek tökéletesen illeszkedniük kell egymáshoz.
Az alumínium felninek a kerékkiegyensúlyozóra való felszerelésének módja nagyon fontos. Belülről, ahol a felni érinti az agyat, át kell csúszkálnia a kúpos rögzítőn. Kívülről, ahol az autómárka vagy a felnigyártó logójával ellátott fedél FLAT gumielemmel van bedugva. A legtöbb esetben az alumínium felnik megmunkálási módja okozza. Az alumínium felnik oroszlánrésze alacsony nyomású fröccsöntéssel készül, ami aztán további CNC gépekkel történő megmunkálást igényel. A kerekek kerékagy felőli belső oldala mart, így KÚPRA helyezhető, a kupak külső oldalát nem kell olyan módon megmunkálni, ami a felni ferdén történő rögzítését eredményezheti. a kiegyensúlyozó eszközt a KÚP használatakor. Ezért a peremet lapos gumielemmel kell megnyomnia.
Az ideális, ha a felniket a nyomólappal a felni rögzítő furataira központosítjuk, sajnos nagyon-nagyon ritkán használják.
A gumiabroncs optimalizálása a felnihez viszonyítva.
Mit jelent a GUMIABRONCSOK OPTIMALIZÁLÁSA A FELMÉRE VONATKOZÓAN? Semmi bonyolult, csak az abroncs optimális helyzetének megtalálása a felniben. Ahogy korábban említettük, a felni és a gumi alulsúlyos, és nem tökéletes. Ha ezek az alulsúlyú abroncsok és felnik átfedik egymást, akkor grammban kifejezve óriási eredmény van, amit súlyokkal kell kiküszöbölni. Az OPTIMALIZÁLÁS az abroncsnak a felnihez viszonyított elfordulása. Ha a vulkanizáló nem használja erre a célra a kiegyenlítő gépben lévő programot, akkor a gumiabroncs először 180 fokkal szembefordul a felnivel, majd ellenőrzi az eltéréseket. Meg tudja ismételni, ezúttal 45 fokkal. A kiegyensúlyozó segítségével megmutatja nekünk a tökéletes kölcsönös pozíciót! Összefoglalva, többször le kell engedni az abroncsot, össze kell törni, elforgatni, levegőt pumpálni és ki kell egyensúlyozni a kereket. Ez fáradságos és időigényes, ezért ezt a gyakorlatot ritkán alkalmazzák az abroncscsere szezonjaiban. A vulkanizálók számára előnyösebb további súlyokat ragasztani a felnire, mint megcsavarni az abroncsot és elfoglalni az egyik munkaállomást.
Az alábbiakban bemutatunk egy példát egy optimalizálási utasításra, amelyet az egyik vezető lengyel kiegyensúlyozó gépmárka, az UNI-TROL gyártója adott.
Optimalizálás - az első szakasz.
Első lépésként a kerékkiegyenlítőn (abroncs nélkül) kell mozgásba hozni az üres felnit, ezzel meg tudjuk állapítani annak műszaki állapotát, szabad szemmel láthatjuk, hogy egyenesen fordul-e a felni. Azt is láthatjuk, hány grammra van szükség magának a felninek az egyensúlyozásához. Kiderítjük, hogy a nagy alulsúly a felni vagy az abroncs hibája. Ne feledje, hogy a gumiabroncsnyomás-érzékelők használata nagyobb alulsúlyt is eredményez. Ne aggódjon, az optimalizálás még előttünk áll!
Ne feledje, hogy az eltérések fontosabbak, mint maga az alulsúly!!! Az alulsúlyt súlyokkal kell kompenzálni, nagyobb eltérések a felni cseréje vagy javítása. Alumínium kerekek esetén a függőleges elhajlás nem haladhatja meg a 0,5 mm-t.
Optimalizálás - a második szakasz.
A második szakaszban a mérési ciklus újraindításával lehetővé tesszük, hogy a gép kiszámítsa a gumiabroncs és a felni egyensúlyhiányának méretét és helyzetét, és jelezze azok optimális helyzetét egymáshoz képest.
A kiegyensúlyozó szoftver megmutatja, hogyan kell elfordítani a felnit az abroncshoz képest úgy, hogy az alulsúly a lehető legnagyobb mértékben csökkenjen! Ekkor a nagyobb méreteknél az abroncsot le kell venni a felniperemekről, hogy elforduljon, ezért a legtöbb vulkanizáló ezt nem teszi meg, időigényes, és nem számoljuk kétszer a vásárlót. A vulkanizáló azt mondja: "Rossz minőségű termékeket vásárolt, és ennyi."
Esetünkben a haszon = a kerék kiegyensúlyozásához szükséges kisebb grammszám akár 45 gramm!
Összegzés.
A Continental azt javasolja , hogy a keréken lévő gumiabroncs cseréjekor egyensúlyozza ki a kereket. Ily módon elkerüljük a vibrációt és az idő előtti kopást, amely a forgó felni és az abroncs közötti egyensúlyhiányból fakad.
A jármű rutin karbantartásának részeként a járművezetőknek 5000-10 000 futásteljesítmény után ki kell egyensúlyozni a kerekeket. km vagy 1-2 év múlva (amelyik előbb bekövetkezik).
Még a legnagyobb, legmodernebb és legdrágább berendezésekkel felszerelt üzem sem helyettesíti a tapasztalt és megbízható, tapasztalattal rendelkező szakembert. Néhány dolgot magunk is ellenőrizhetünk, mielőtt vulkanizálásra vinnénk a felniket és gumikat, valamint megfigyelhetjük a vulkanizáló munkáját és megnézhetjük, hogyan közeledett a gumiszerelő szervizhez
Hozzászólás